Rabu

Back To School

Assalamualaikum.


Bila tengok gambaq kat muka buku Cekgu Zudien Jiwang ke sekolah jadi guru ganti, tetiba ja saya mula teringat akan kenangan dulu. DULU ? Macam la da lama sangat saya tinggaikan alam persekolahan ! Baru hampir 3taon. Mean saya masih muda lahh kan.  Hehehe.
Sambil2 mengONLINE kan diri di muka buku, sambil itu jugak la saya kembali mencari2 gambaq2 zaman sekolah dulu. Alhamdulillah, masih ada lagi gambaq zaman sekolah menengah yang tersimpan rapi. Tapi agak sedikit kecewa bila gambaq zaman sekola rendah xdak. Haihhh. =.='
Bila cita zaman sekolah, sumpah seronok gila ! Berbagai2 kenangan yang ada. Pahit dan manis suma terpahat di hati kecil ini. Setiap kenangan itu akan dijadikan pengalaman dalam kehidupn ini. Ketika sekolah dulu, saya merupakan seorang pelajar aliran SAINS TULEN, Alhamdulillah dapat masuk kelas baguih. Tapi2 saya la xbapa nak baguih.  Menjadi seorang pelajar aliran sains tulen adalah satu beban buat saya. Sebab pa, saya xminat blajaq KIMIA !! Saya xsuka KIMIA ! KIMIA membebankan kepala hotak saya. ! Maafkan saya cekgu ASRI ( papa KIMIA ) kerana menghancurkan harapan cekgu. Dari form4 sampai form5, jujur saya habaq mai, KIMIA xpenah maw lulus. Tapi nasib menyebelahi saya bila saya mendapat gred yang agak baguih bagi subjek ini ketika result SPM kluaq. Alhamdulillah. ^_^
Saya sedaq saya bukanlah pelajar cemerlang seperti rakan2 seperjuangan saya yang lain. La ni depa suma pakat buat degree daa. Depa masuk Kolej Mara, Kolej Matrikulasi lepas abes SPM. Tapi saya?? Diploma ja. Sebab saya xmaw da aihh terlibat ngan subjek SAINS ni haa. Bak kata mak, xpala dik, nak buat lagu mana, TUHAN da tentukan ini yang terbaik buat adik. Xpalah saya terima. Insyaallah saya bakal menamatkan pengajian saya pada taon 2013, kalo panjang umoq, dengan keizinan yang MAHA BERKUASA saya akan dapat mengabehkannya. Insyaallah.

Saya ketika Form 4 ( 2008 )