Khamis

Layak kah Aku Bergelar MPP ?

Assalamualaikum.

MAJLIS PERWAKILAN PELAJAR ? 
Layak kah aku bergelar seorang mpp? Ouhh tidak ! kenapa aku ? Kenapa bukan orang lain ?
Perkara pertama yang kuar dari mulut aku tatkala Cik Diyana menyatakan aku merupakan calon yang di pilih oleh beliau bagi bertanding untuk kerusi Jabatan Pengajian Sains Komputer Multimedia.
Layak ke ?Mpp banyak keje !Sah2 pening kepala aku nak handle budak2 DDZ kalo aku terpilih nanti. 
Huhh.Dua hari berlalu pergi,barulah aku sedar kenapa, kenapa dan kenapa Cik Diyana memilih aku. Berkemungkinan aku mempunyai karakter yang tegas dan gemar bersuara jika terdapat sesuatu perkara yang tidak menyenangkan hati aku. Okay. Tuhh memang sifat nature aku. Walaupun pada mulanya aku mengalami kesukaran untuk menerima hakikat tatkala terpaksa dan dipaksa untuk menjadi calon mpp, aku bersyukur kerana Cik Diyana mempercayai kewibawaan aku. Cik Diyana yakin aku akan boleh memimpin budak2 DDZ. Insyaallah jika aku berjaya menakluki kerusi jabatan, akan aku laksanakan tanggungjawab aku kepada rakan2 seperjuangan yang lain. Akan aku bersikap lebih matang untuk memimpin yang lain. Insyaallah dengan keizinan YANG MAHA BERKUASA.